Ceylan ASLAN TUNÇ
Kalite Yönetim Birim Sorumlusu
Görev ve Sorumlulukları
KaliteYönetimDirektörlüğü:
Kalite Yönetim Direktörü kalite yönetim sistemi içinde kilit role sahiptir. Yönetim Kurulu’nun belirlediği bir çalışankalite yönetim direktörü olarak görevlendirilir. Kalite Yönetim Direktörü, kalite yönetim biriminden ve kurumdakitüm süreçlerden sorumludur. Kalite Yönetim Direktörü,personel sayısı, kurumun büyüklüğü ve özelliklerinegöreKaliteBirimi’ndeçalışacakpersonelsayısınıbelirler.Kaliteyönetimdirektörlüğününçalışmaofisioluşturulur.KaliteBirimiçalışanları;kaliteyönetimi,hastagüvenliği,çalışangüvenliğivedokümantasyonkonularındaeğitimalmışolmalıdır.
KaliteYönetimBirimininGörevleri:
· SKSçerçevesinde yürütülençalışmalarınkoordinasyonunusağlamalı,
· Kurumsalamaçvehedeflereyönelikçalışmalarıtakipetmeli
· Bölümhedeflerineyönelik,bölümtarafındanyapılananalizsonuçlarınıdeğerlendirmeli
· Özdeğerlendirmeleriyönetmeli,
· İstenmeyenolaybildirimsistemine(Güvenlikraporlamasistemine)ilişkinsüreçleriyönetmeli
· Riskyönetimineilişkinsüreçleriyönetmeli,
· Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları,sonuçlarınındeğerlendirmesi,anketsonuçlarınayönelikiyileştirmeçalışmaları,hastaveçalışanlarıngeribildirimlerininalınmasıvb)yönetmeli,
· SKSçerçevesindedokümanlarınyönetiminisağlamalı,
· Kalitegöstergelerine(İndikatör)yöneliksüreçleriyönetmeli,
· SKSçerçevesindebelirlenen komitelereüyeolarak katılmalıdır.Komiteleri oluşturmalı yönetmeli.
· Hizmetsunumunayönelikistatistikibilgilerideğerlendirmeli,
· İçtetkikleriplanlamalıveyönetmeli
· Proses takiplerini yönetmeli, gerekli risk değerlendirmelerini yapmalı, raporlamalı ve iyileştirme çalışmalarıyapmalıdır.
· Performans ve kalite yönetimi çalışmaları konusunda direktör ve diğer hastaneler ile kamu kuruluşlarıylailetişimveişbirliğiyapmak,
KaliteBölümSorumlularınınGörevleri
· SorumlularkaliteYönetimDirektörüile koordineli çalışmalıdır.
· BölümhedeflerineilişkinanalizlersorumlulartarafındanyapılmalıveKaliteYönetim Birimi’nebildirilmelidir.
· Sorumlularbölümlerdeyürütülendüzeltici-önleyicifaaliyetleritakipetmelidir.(Düzeltici-iyileştirici faaliyetleri)
4.GörevTanımı:
Ağrı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi’ndekiKaliteYönetimSistemlerininplanlanmasını,kurulmasını,uygulanmasını,sürekliliğinisağlamak,sürekliiyileştirmekvebusisteminöngördüğüfaaliyetlerinyürütülmesiiçingerekliorganizasyonlarısağlamaktansorumlukişidir.
5.Görev Yetki ve Sorumlulukları
5.1. Ağrı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi’nde kalite amaçlarının, hedeflerinin ve politikalarının belirlenmesinde üst yönetimeöncülükeder.
5.2. Belirlenen hedef ve politikaları Kalite Yönetim Sistemlerine uygun olarak kalite sisteminde tanımlar, uygular,denetlervekorunmasınısağlar.
5.3. Tasarlanan bölüm süreçlerinin Kalite Yönetim Sistemlerinin gereklerineAğrı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi işleyişyapısınauygunluğunudenetlerveonaylar.
5.4. BölümlereilişkintanımlanmışyazılıdokümantasyonuKaliteveHastaneYönetimSistemlerineolanuygunlukaçısındandeğerlendirirveonaylatır.
5.5. Kalite Birimi dokümantasyon yapısının oluşturulmasını, güncelliğini ve sistem uygunluğunu sağlar.Belliperiyotlardadokümanlarınilgilibirimyöneticisiilegözdengeçirirvekontrolünüsağlar,gerekirserevizyon yapar.
5.6. Yeni dokümantasyon tasarılarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunun tespiti ve kontrolünüsağlar.
5.7. Kalite Birimi tarafından hazırlanan tüm Kalite Sistem dokümantasyonunu uygulamaya geçirir, uygulamayançalışanlarıgerektiğindeuyarır.
5.8. Kalite Sistem gereklerinin yerine getirilmesi çalışmalarında gereksinim duyulabilecek çalışma gruplarınınoluşturulmasını,çalışmalarınındenetlenmesini,danışmanlığınınvegerektiğindebaşkanlığınınyapılmasınısağlar.
5.9. Kurumun Kalite Politikası ve ilkeleri doğrultusunda yaratılan, yeniliklere açık, çağdaş ve yardımsever birçalışmaortamınısürekli kaliteiyileştirmeçalışmalarıiledahadageliştirmeyiamaçedinir.
5.10. Kalitesorunlarınınbelirlenmesi,iyileştirmeönerileriningeliştirilmesiveseçimmekanizmalarınınyürütülmesininsağlar.
5.11. Bölüm Sorumlularından gelen yeni kalite yaklaşımları ve uygulama önerileri konusunda üst yönetime öneriveteklifgötürür.
5.12. PerformansGöstergeSonuçlarınagörekaliteiyileştirmealanlarınıngeliştirilmesiveseçimmekanizmalarınınyürütülmesininsağlanmasına liderlikeder.
5.13. Kalite Yönetim Sisteminin Performans Geliştirme indikatörlerinin/Göstergelerin/proseslerin belirlenmesinisağlar.
5.14. Kaliteiyileştirmeplanlarınınhazırlanması,koordinasyonuveuygulanmasınısağlar.
5.15. YönetimselPerformansGeliştirmeölçütleriningeliştirilmesindeÜstYönetimeyardımcıolur,kaliteölçümlerinihedefleregöreistatistikselmetodlarladeğerlendirirvesonuçlarınınraporlar.
5.16. Kalite sorunlarının çözümü için üst yönetime daanışmanlık yapar.
.
5.17. HastaneKaliteİyileştirmeveHastaveÇalışanGüvenlikProgramlarınınoluşturulması,uygulanmasıvedenetlenmesinisağlar.
5.18. Kurumunhastagüvenliğihedefvepolitikalarınayönelikçalışmalarıdesteklervebukonudakendineverilengörevleriyerinegetirir.
5.19. KaliteYönetimSistemlerininiyileştirilmesivegeliştirilmesiiçinoluştururveEğitimPlanlarınıonaylar.
5.20. Eğitimanalizlerine,performansgeliştirmesonuçlarınavetalepleregöreyenieğitimlerinplanlanmasınısağlar
5.21. KalitePerformansRaporu’nudönemselolarakhazırlarveüstyönetimesunar.
5.22. Kalitebilincinintümçalışanlarca anlaşılmasıiçin çalışmalardabulunur.
5.23. Sorumluolduklarıtümcihazlarınzamanındaveeksiksiz birşekildebakımlarınınve/veyakalibrasyonlarınınyapılması/yaptırılmasıkonusundahassasolmakiçinveilgilileriuyarır.
5.24. KaliteYönetimSistemininkorunmasıvebelgelendirilmesiiçindanışman vedenetimfirmalarıileişbirliğininyürütülmesinisağlar.
5.25. Tespitedilenuygunsuzluklarınortadankaldırılmasıhususundabölümsorumlularınaliderlikeder.
5.26. Kurumun yayınlamış olduğu hasta güvenliği ile ilgili politika ve prosedürlere uyar, kendisine bağlı kadrolarabenimsetirvebukonudakiolaylarıraporlar.
5.27. KaliteYönetimSistemlerinindenetimplanlarınıonaylarvedenetimsonuçlarınıüstyönetimeraporlar.
5.28. Sistemaltyapıdenetimleriniplanlar,denetler vesonuçraporlarını üstyönetimesunar.
5.29. KurumRiskYönetimifaaliyetlerininsonuçlarınıngeliştirilmesineliderlikeder.
5.30. Hasta güvenliğiprogramları ileilgili olarakyeniaraştırmalar ve çalışmalaryapar,kuruma vebölümlereuygunolarakplanlar,uygularvedeğerlendirir.Sonuçraporlarınıüstyönetimesunar.
5.31. HizmetMemnuniyetYönetimiveşikâyetlerindeğerlendirilmesivebudoğrultudaaksiyonplanlarınınoluşturulmasıkonusundailgiliHastailişkileribölümündengelenraporlarıdönemselolarak üstyönetimeraporlar.
5.32. Hastaveçalışan memnuniyetininartırılması için gerekli aktiviteplanlarınınve çalışmalarınhazırlanmasıiçinilgilibirimlerleişbirliğiyapar.
5.33. SağlıkBakanlığınınyayınlamışolduğutebliğveHizmetKaliteStandartlarınıtakipeder,gereklidüzenlemelerinyapılmasıiçinüstyönetimileirtibatageçer. Onaylanandeğişikliklerinintakibini sağlar.